[ Pobierz całość w formacie PDF ]
skupiasz si na rezultacie.
WIELKA REWOLUCJA W ZARZ DZANIU CZASEM
wietnym przyk adem jest bycie gwiazd . Gdy kto staje si niewiarygodnie
s awny, musi skupi si na swoim rzemio le, a nie na odpowiadaniu na tysi ce
maili. Od tego ma odpowiednich ludzi, a je li b dzie nimi m drze zarz dza ,
52 MISTRZ PERSWAZJI
stworz dla niego system filtrowania tylko najwa niejszych kontaktów. Nie ma
innej opcji. To nie jest wiczenie silnej woli lub trafniejszej oceny sytuacji, tylko
jedyny sposób na kontynuowanie dzia alno ci. Co by by o, gdyby tak w a nie
reagowa na przychodz ce do Ciebie zadania? Wyobra sobie, e masz taki
zmys , dzi ki któremu tak wyra nie widzisz to, co przyniesie Ci najlepsze rezul-
taty, e po prostu nie tolerujesz zada , które zmarnuj Twój czas.
To mo liwe, lecz trzeba mie bardzo przekonuj ce powody. To oznacza
konieczno opierania si na d ugoterminowych celach i my lenia w katego-
riach efektów, a nie zada . Im bardziej jeste nastawiony na wyniki, tym atwiej
Ci ogarn zadania, które do Ciebie nap ywaj . Gdy wyrobi em sobie taki
nawyk, by em zdumiony tym, jak wiele zada mog od o y lub zupe nie zigno-
rowa . Pocz tkowo mia em przeb yski pow tpiewania. Takie dokuczliwe wra-
enie, e jestem lekkomy lny. A potem do mnie dotar o. Zawsze b dzie nie-
sko czenie wi cej do zrobienia, ni jeste w stanie wykona . Trzeba mie granice,
tak jak komórka ma cianki zewn trzne. Musisz zaakceptowa odpowiedzial-
no i przej kontrol . Nie ma innego wyj cia, gdy pora ka nie jest opcj ,
a Twoj misj jest dochód.
Aby poczu przedsmak tego podej cia, wykonaj poni sze wiczenie. We
swoj list zada i pogrupuj j pod k tem wyników. Nast pnie po wi dzie
na my lenie wy cznie o efektach, jakie przyniesie Twoja aktualna lista zada .
To stanie si coraz bardziej wci gaj ce, gdy z tej perspektywy b dzie Ci atwiej
odpowiedzie sobie na pytanie, czy te efekty pozostaj w zgodzie z Twoim
najwa niejszymi projektami, ze rednio- i d ugoterminowymi celami oraz
z Twoj wizj i marzeniami. Innymi s owy czy te wyniki s faktycznie cz ci
Twoich pe nowymiarowych celów? Czy jeden z Twoich celów mówi o tym,
ile godzin chcesz sp dzi na rozmowach z klientami? Jaka to mog aby by liczba
godzin i jakie dochody mo na z tego uzyska ? W dalszej cz ci ksi ki wró-
cimy do tego tematu.
To prawdziwa rewolucja, a w dzisiejszych czasach ludzie potrzebuj rewo-
lucyjnych sposobów zarz dzania czasem.
ZARZ DZANIE CZASEM I SOB : WSKAZÓWKI
Stosunek rachunku do jego warto ci. Co jest lepsze: mnóstwo wystawionych
rachunków, których nie potrafisz ogarn , czy mniej rachunków i naprawd
zadowoleni z obs ugi klienci? Zadaj sobie pytanie, czy pod asz za tym, co
naprawd najwa niejsze.
500 ZASAD PSYCHOLOGII SPRZEDA Y 53
Pracuj podczas oczekiwania. Ciesz si , e potrafisz robi wi cej ni jedn
rzecz naraz, ale czy w pe ni wykorzystujesz mo liwo ci tego wi cej ? Na przy-
k ad na pewno nie znosisz roboty papierkowej, ale wyobra sobie, jak bardzo
nadrobi by zaleg o ci, gdyby upar si , e poczekasz na ow grub ryb ,
która nigdy nie oddzwania. W cz g o nik w telefonie, ale tylko do momentu,
gdy ów klient odbierze. W mi dzyczasie porz dkuj papiery. Twojemu szefowi
bardzo si to spodoba, a Ty b dziesz mia zastrzyk adrenaliny. Upewnij si , e
operator wie o tym, i masz niesko czon ilo czasu, gdy pracujesz nad pilnym
projektem i nie zamierzasz odej od biurka.
Zastrze ony czas. Czy masz wyznaczony czas na produktywno , skupie-
nie i rozwijanie kreatywnych pomys ów, w którym nikt Ci nie przeszkadza?
Potrzebujesz go? Wi kszo ludzi go potrzebuje. Pomy l o tym, co móg by Ci
da w pracy lub w domu.
Podst pne schematy. To bardzo wa ne, aby wykry schematy czasowe,
które nios niezamierzone konsekwencje. Na przyk ad, czy Twoja firma ma
przewidywalne okresy promocyjne? Je li tak, mo esz do wiadczy równie prze-
widywalnego za amania sprzeda y, gdy klienci b d czeka na okazj ! Niektóre
firmy musz z ama ten schemat, a inne z kolei mog czerpa korzy ci z bycia
przewidywalnym.
W ko cu, je li wyrobisz w klientach schemat kupowania i b d uwa nie
wypatrywa maila zapowiadaj cego promocj , to by mo e mniej uwagi
po wi c konkurencji. Nawyki bywaj trudne do z amania.
Z kolei gdy b dziesz w pewnym stopniu nieprzewidywalny, by mo e
b d Ci obserwowa jeszcze uwa niej. A konkurentom b dzie trudniej zare-
agowa , gdy nie b d w stanie przewidzie Twojego ruchu. Utrudniaj rozszy-
frowanie czasowo-przestrzennego schematu swoich dzia a !
WI CEJ WSKAZÓWEK!
Przekraczanie norm. Nie zwalniaj tempa tylko dlatego, e wyrobi e norm lub
jej osi gni cie jest bardzo odleg e. Naucz si trików, dzi ki którym zachowasz
motywacj i wie e podej cie.
Jeste sportowcem. Twoim sportem jest sprzeda . Potrzebujesz czu o ci,
mi o ci i opieki, szlifowania umiej tno ci, warunkowania i treningów tak
jak wszyscy sportowcy. To oznacza ca o ciowy styl ycia, jaki wiod fanatycy
[ Pobierz całość w formacie PDF ]